Kersenijs

kersenijs paleo

Dit overheerlijke kersenijs heeft maar 2 ingrediënten. Veel makkelijker dan dit wordt het echt niet!

Nu het weer warmer begint te worden heb ik af en toe zin in een lekker ijsje. Even lekker afkoelen en snoepen.
Italiaans roomijs is natuurlijk heerlijk, maar zit boordevol suikers en lactose. Dit ijsje maak je in een handomdraai en is helemaal vrij van geraffineerde suikers en lactose.

kersenijs paleo

Dus, zorg vanaf nu dat je fruit in de vriezer hebt liggen, dan geniet je binnen een paar minuten van een lekker verfrissend en gezond ijsje!

De kersen kan je natuurlijk vervangen door elk ander soort fruit. Kies voor de smaak die jij lekker vind of gebruik een mix van verschillende soorten fruit.

Ingrediënten
* 120 gr bevroren kersen
* 120 ml kokosmelk

Bereiding
1. Doe de 2 ingrediënten samen in de blender en mix tot een romige massa.

 

That’s it! makkelijker kan ik het echt niet maken.
Heb je liever harder ijs? Zet het dan 15-30 minuten terug in de vriezer.

 

 

3 gedachtes over “Kersenijs

  1. Petra zegt:

    hoi, welke kokosmelk gebruik je dan? Uit een pak in de winkel of een blik? Ik heb wel een blik maar daar zit harde kokos in en kokoswater….

    • Simone zegt:

      Hi Petra, ik koop altijd de blikjes maar een pak werkt ook. Kokosmelk kan inderdaad hard worden (dat zit dan bovenop en het water eronder) maar dan bewaar je het misschien te koud.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *