Groenten Lunch Paleo Recepten

Salade met gebakken pancetta

salade met gebakken pancetta

Tags:        

Vandaag geef ik jullie graag weer wat gezonde lunchinspiratie. Maak voor de afwisseling eens deze salade met gebakken pancetta. Het zoute van de pancetta is echt heerlijk in een salade, het geeft net dat beetje extra.
Zelf grijp ik voor een salade al snel naar tomaten en feta. (feta en ik zijn echt de beste vriendjes) Maar voor de afwisseling besloot ik dat deze 2 ingrediënten nu eens niet voor moesten komen in deze salade.

Een heerlijke en simpele salade die je ook gemakkelijk voor kunt bereiden zodat je hiervan kunt smullen op je school/werk.
En ben je alleen? Dan zou ik nog onderstaande ingrediënten gebruiken, zo kun je namelijk 2 dagen smullen van deze salade. Zorg dan wel dat je de salade pas in de ochtend samenstelt en de dressing apart meeneemt.

Frisée is een ingrediënt dat nog niet eerder is gebruikt op deze website. Raar eigenlijk, want ik vind dit zo lekker smaken! Frisée is officieel familie van de andijvie en smaakt zelfs nog iets bitterder (vooral de buitenste donkere blaadjes). Het lichtgroene binnenste gedeelte van de frisée smaakt overheerlijk in salades.
En dan nog even voor de calorietellers onder ons; frisée behoort tot de een van de meest caloriearme groenten die er zijn met maar 5 kcal per 100 gram.

salade met gebakken pancetta

Ingrediënten voor 2 personen
– 100 gr frisée
– 50 gr pancetta
– 2 eieren
– 1 flinke hand zwarte olijven (ongeveer 25 stuks)

Ingrediënten voor de dressing
– 3 el olijfolie
– 1 el rode wijnazijn
– 1 tl mosterd
– 1 tl honing
– klein snufje zout

Bereiding
Kook de eieren gaar.

Verwarm een koekenpan op middelhoog vuur. Bak hierin de pancetta tot deze lichtjes bruin is geworden. Leg de pancetta op wat keukenpapier zodat het overtollige vet opgenomen wordt door het keukenpapier.

Mix alle ingrediënten voor de dressing tot een egaal mengsel.

Pel de eieren en snijd in vieren, breek de pancetta in kleinere stukjes en snijd de olijven doormidden.

Verdeel de frisée over 2 borden en hier overheen de pancetta, olijven en ei partjes.
Besprenkel met de dressing.

wat denk je?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Deze cantaloupe slush (of sorbet) maak je met maar 2 ingrediënten. Geen suiker nodig, want een goed rijpe meloen is al lekker zoet van zichzelf 🙌.
Directe link naar het recept in mijn bio.
  • Goedemorgen!! Zullen we deze week beginnen met een stukje taart?! Of alleen de aardbeien met chocolade en discodip 😍🙌 of toch maar alleen een bakje aardbeien bij gebrek aan de rest... 😂
  • Whoeiii 🥒 de eerste komkommers uit eigen tuin!! Maar liefst 5 stuks 🎉🙌🥒. En er komen er nog veeeeel meer aangezien ik 7 komkommerplanten heb staan. 😂 geen idee wat ik met zoveel komkommers moet 😇🙈
  • Wij eten vanavond een goedgevulde salade met geitenkaas. Klaargemaakt door manlief; dan smaakt het altijd lekkerder ❤️🙌😍. Wat ligt er op jouw bord?
  • In het vorige artikel schreef ik over hoe ik de diagnose burn-out kreeg. Maar wat gebeurde daarna? Daar vertel ik je wat meer over. Bij dit artikel ook een lijst van pijntjes/kwaaltjes 👩‍⚕️die er bij mij gepaard gingen met de burn-out. (op veler verzoek).
De directe link naar het artikel staat in mijn profiel.
  • Team Churros of Team Poffertjes? Als je zou moeten kiezen, wat is dan jouw favoriet?
Mijne is dan denk ik toch de churros 🙋 😍 maar eigenlijk ook vooral omdat ik die bijna nooit eet! Poffertjes ben ik altijd na een paar al beu 😂
  • De lekkerste chocolate chip cookies 🍪 staan nu online! Knapperig vanbuiten, chewy vanbinnen én met suiker 😉.
De directe link naar het recept staat in mijn bio.
  • De laatste tijd pak ik steeds vaker een moment voor mezelf waarin ik probeer te bedenken wat ik nu écht wil. Door mijn burn-out ben ik echt anders gaan denken over hoe, wat en vooral waarom?
Door mijn burn-out raak ik straks ook mijn baan kwijt, want ja: tijdelijk contract. Of ik dat erg vind daar ben ik nog niet helemaal over uit. Het kan zomaar het begin van een nieuw hoofdstuk betekenen! ❤️