Groenten Lunch Recepten

Linzensalade

Linzensalade

Tags:      

Deze linzensalade is heerlijk als lunch thuis of op het werk/school. Deze kun je namelijk gemakkelijk voorbereiden zodat je tijdens de lunch echt alleen nog maar hoeft te eten. En daar worden we blij van! Want als het lunchtijd is heb ik zelf meestal geen zin om nog vanalles te moeten snijden etc, dan wil ik gewoon eten.

Uiteraard kun je deze salade nog verder uitbreiden zodat hij ook geschikt wordt voor het avondeten. Denk aan wat meer linzen en komkommer. Eet er een broodje naast of voeg wat andere groenten toe zoals bijvoorbeeld venkel.

Deze maand doe ik weer mee aan de Foodblogswap, altijd leuk want zo leer ik ook weer andere blogs kennen. Deze maand kreeg ik de blog van veggievaration toegewezen. Zoals de naam al doet vermoeden is dit een blog vol met vegetarische recepten.

Linzensalade

IngrediΓ«nten, voor 1 persoon
– 70 gr linzen
– 150 gr gekookte bietjes
– 1/4 komkommer
– 40 gr feta
– kropsla
– 1 el olijfolie
– 1 tl rode wijnazijn
– 0,5 tl oregano

Bereiding
Kook de linzen gaar volgens de verpakking. Laat ze daarna goed uitlekken en afkoelen.

Snijd ondertussen de bietjes in blokjes van ongeveer 1 cm.
Snijd ook de komkommer in blokjes van ongeveer 1 cm.

Mix in een kom de linzen, bietjes, komkommer, olijfolie, rode wijnazijn en oregano.

Leg enkele blaadjes kropsla op het bord (ik gebruikte er 4) en verdeel hier overheen de linzensalade. Verkruimel de feta er overheen.

Maak af met wat versgemalen peper.

 

Hier vind je het originele recept.

    reactie

  • Leonie 27 januari 2016 Beantwoord

    Leuk om te zien dat je mijn recept gekookt hebt! Hopelijk heeft het gesmaakt en wie weet kom ik je nog eens tegen tijdens de Foodblogswap:)

    Groetjes, Leonie

    Ps. De blognaam is Veggie Variation

wat denk je?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • In de Turkse supermarkt zag ik zoveel pompoenen liggen dat ik er wel 1 moest meenemen! Ik maakte er deze overheerlijke soep πŸ₯„ mee; vol van smaak door het gebruik van baharat πŸ™Œ.
Link naar het recept in mijn bio & stories.
  • Heerlijke lunch! Salade met komkommer uit de moestuin, paprika en halloumi 😍
  • Hier ben ik echt onwijs trots op! 2 jaar geleden had ik hier nooit over durven dromen...; πŸ˜πŸ™Œ in 1,5 jaar zijn er gewoon 4 kookboeken (en een magazine) uitgekomen met mijn recepten! Van rechts naar links:
- Het Airfryer Kookboek van @theamazingkitchen ; een geweldig project van @anjasfoodblog en mij.
- Paleolicious; 95% met mijn recepten.
- Paleo Budget; helemaal van mijn hand.
- Wecken; kookboek voor de xenos met een paar recepten van mij.
- Foodie Magazine; (niet op de foto) helemaal van mijn hand.
- niet te vergeten; het zoete e-book voor de airfryer!
  • Deze cantaloupe slush (of sorbet) maak je met maar 2 ingrediΓ«nten. Geen suiker nodig, want een goed rijpe meloen is al lekker zoet van zichzelf πŸ™Œ.
Directe link naar het recept in mijn bio.
  • Goedemorgen!! Zullen we deze week beginnen met een stukje taart?! Of alleen de aardbeien met chocolade en discodip πŸ˜πŸ™Œ of toch maar alleen een bakje aardbeien bij gebrek aan de rest... πŸ˜‚
  • Whoeiii πŸ₯’ de eerste komkommers uit eigen tuin!! Maar liefst 5 stuks πŸŽ‰πŸ™ŒπŸ₯’. En er komen er nog veeeeel meer aangezien ik 7 komkommerplanten heb staan. πŸ˜‚ geen idee wat ik met zoveel komkommers moet πŸ˜‡πŸ™ˆ
  • Wij eten vanavond een goedgevulde salade met geitenkaas. Klaargemaakt door manlief; dan smaakt het altijd lekkerder β€οΈπŸ™ŒπŸ˜. Wat ligt er op jouw bord?
  • In het vorige artikel schreef ik over hoe ik de diagnose burn-out kreeg. Maar wat gebeurde daarna? Daar vertel ik je wat meer over. Bij dit artikel ook een lijst van pijntjes/kwaaltjes πŸ‘©β€βš•οΈdie er bij mij gepaard gingen met de burn-out. (op veler verzoek).
De directe link naar het artikel staat in mijn profiel.