Diner Groenten Paleo Recepten

Broccolirijst met “sate”saus en wokgroenten

Broccolirijst

Tags:        

Dit paleomaaltje van broccolirijst met “sate”saus en wokgroenten is echt een overheerlijke maaltijd voor op een doordeweekse dag. Ok, eigenlijk gewoon op elke dag. Maar het is een maaltijd die je binnen 20 minuten op tafel zet, dus ideaal voor die dagen dat je minder zin/tijd hebt om te koken.

Doordeweeks probeer ik zeld altijd zoveel mogelijk paleo te eten. Daardoor zijn mijn maaltijden altijd koolhydraatarm. Koolhydraatarm is tegenwoordig weer helemaal hot-and-happening, en ik snap het wel. Maar lieve koolhydraatarm-eters; verdiep je eens in paleo. Het lijkt er onwijs veel op! En; nog meer lekkere recepten voor ontbijt, lunch, diner én tussendoortjes.
Maar goed, doordeweeks dus zo min mogelijk pasta’s, brood en rijst voor mij. Ik mis het ook niet, want er zijn genoeg andere lekkere dingen die je klaar kunt maken.

Deze broccolirijst is daar een geweldig voorbeeld van! En, wil je het jezelf helemaal gemakkelijk maken? Dan koop je die broccolirijst bij de grote blauwe supermarkt!
Uiteraard kun je het ook zelf maken (scheelt ook weer in je portemonnee), daarvoor snijd je broccoli in roosjes en deze pulseer je in de keukenmachine tot je korreltjes hebt ter grootte van rijst.

Broccolirijst

Ingrediënten, voor 1 persoon
– 300 gr wokgroenten (paksoi, wortel, komkommer en kastanjechampignons)
– 100 gr broccolirijst
– 1 ei
– 200 ml kokosmelk
– 3 el cashewpasta
– 3 el coconut aminos
– zout en peper
– optioneel: klein handje gemengde zaden/pitten

 

Bereiding

Doe kokosmelk, cashewpasta en de coconut aminos in een steelpannetje en verwarm langzaam op een klein pitje.
Blijf regelmatig roeren zodat de saus goed mengt en niet aanbakt.
Voeg eventueel wat meer kokosmelk toe als je de saus meer vloeibaar wilt hebben.

Bak de wokgroenten in een wok met een klein beetje (kokos)olie tot ze gaar zijn.

Verhit ondertussen een beetje (kokos)olie in een koekenpan en bak hierin de broccolirijst enkele minuten aan.
Voeg dan het ei toe en breng op smaak met zout en peper. Roer 2 minuutjes goed door.

Serveer alles samen op een bord en garneer eventueel nog met wat zaden/pitten.

 

wat denk je?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Deze chocolade kruidnoten tiramisu is onwijs lekker! 😍 Én geschikt voor het gehele gezin, want in dit recept gebruik ik geen alcohol, ei of koffie 🙌
.
Directe link naar recept in bio.
  • Tag de grootste twix fan!! 🙌 😍 ❤️Deze Twix cake staat al een tijdje op de website en blijft grote favoriet. Je hebt er maar 4 ingrediënten voor nodig 🙌.
.
Directe link naar recept in m'n bio.
  • Deze pastinaakpuree met spitskool en spekjes is een lekker, makkelijk én gezond receptje! Daarnaast past het perfect bij het weer van de afgelopen dagen.
Het staat al een tijdje online maar blijft 1 van mijn favorieten!
.
Directe link naar recept in m’n bio.
  • Er staat me nu toch een lekker ontbijtje online 😍 deze pannenkoekjes met ricotta zijn echt hemels!! Die wil je gewoon een keer eten!
.
Directe link naar recept staat in m’n bio.
  • Als je de nieuwste smaak van Tony Chocolonely binnenkrijgt moet je die uiteraard meteen proeven! 🙌 en dat deed ik!
De smaak melk pompoenpit cranberry is helemaal goedgekeurd 😍❤️ Yum!
  • Makkelijkste maaltijd ooit! Krieltjes, groenten én worst uit de oven 🙌. Dit maak je gewoon lekker op 1 bakplaat dus perfect als je geen zin hebt om af te wassen 😂.
.
Directe link naar recept in m’n bio en stories.
  • Deze Marokkaanse courgettesoep is 1 van de populairste recepten op mijn blog, met maar liefst 17000+ pins op Pinterest. Ik snap het... het is dan ook een hele lekkere soep 🙌❤️
.
Directe link naar recept in bio.
  • • WINACTIE •
Deze herfstige perencake maakte ik met de @migopeer ; deze is pas sinds kort verkrijgbaar in NL én te eten zonder te knoeien 🙌😍!
Jij kunt ook een pakketje winnen via mijn blog én ik deel het recept voor de perencake. 🎉 .
Directe link in bio en stories