Vorige week viel het boek Let’s go Paleo door de brievenbus. Paleo is een levensstijl waar menig persoon ondertussen wel van heeft gehoord. Of dit bij je past ligt echt per persoon anders.
Zelf kwam ik 4 jaar geleden in aanraking met paleo en dit heeft mij erg goed geholpen de kilo’s kwijt te raken die er toch echt te veel waren. Maar niet alleen raakte ik de kilo’s kwijt, ik voelde met veel lekkerder in mijn vel en gezonder. Opeens was ik zo goed als nooit ziek meer, de buikpijnen/darmklachten en het constant verkouden zijn verdwenen ook als sneeuw voor de zon.

Maar goed, je wilt dus beginnen… maar hoe? En wat eet je dan zo door de dag heen?
Als je met die vragen zit dan zal dit boek je zeker goed van pas komen. Zoals op de cover vermeld; dit boek bevat voor 28 dagen de recepten voor ontbijt, lunch en avondeten. Maar ook de tussendoortjes worden niet overgeslagen.

Lets go paleo

Het boek begint met een inleiding, want wat is paleo nu precies en hoe pas je dit toe? Daarnaast verteld de schrijfster ook dat zij wellicht niet 100% paleo eet volgens de echte die-hard, maar hé af en toe wat kaas of zuivel kan soms heerlijk zijn. Fijn, wat eigenlijk komt dit neer op hoe ik deze levensstijl ervaar.
Ze grijpt ook in een hoofdstuk naar het welbekende struikelblok voor veel mensen, want wat mag ik dan wel eten als ik echt ga eten als de oermens? Hoe kan ik dit toepassen?

Door het hele boek heen vind je leuke en handige wist-je-datjes. Zoals bevoorbeeld de vraag of gedroogd fruit nou zoveel slechter is dan vers fruit, of dat kamille een verzachtende werking heeft.

Lets go paleo

Elke week in het boek begint met een sportstukje (bv gespierde benen en billen of de sixpack) en sluit af met een opdracht. Wat deze zijn ga ik hier nog niet verklappen, wel kan ik zeggen dat een enkele echt een uitdaging kan zijn!

Daarnaast begint elke week met een duidelijk overzicht wat je aan boodschappen in huis moet halen voor alle recepten van die week. De eerste boodschappenlijst is echt de langste, want hierop staan de producten die je aan moet schaffen voor 4 weken (lang houdbaar zoals bv cacaopoeder en lijnzaad).
Vervolgens komen er heerlijke recepten voorbij. Sommige recepten zoals bv de amandel-kaneelcupcakes kun je makkelijk op je vrije dag maken zodat je hier de volgende dagen heerlijk van kunt snacken.

Lets go paleo

Dit boek bewijst wel dat je heerlijke en gevarieerd kunt eten als je aan de paleo levensstijl begint. Ik zal je 1 dag als voorbeeld geven;
Ontbijt: Zoet kruidige pannenkoek
Lunch: Warme salade van kip en ham
Diner: Verse tomatensoep met pittige kaascrackers

Klinkt goed toch? En dan heb ik hier de tussendoortjes nog niet vermeld. Deze variëren van bananenbrood tot cupcakes tot (gedroogd) fruit en noten.

Lets go paleo

Al met al, een boek boordevol informatie, tips en heerlijke recepten om 28 dagen paleo te eten.
Ideaal voor de new-bie maar ook als je al langer paleo eet en wel wat inspiratie kan gebruiken is dit boek een tip!