Was je nog op zoek naar een lekker lunchgerechtje zonder gluten, lactose of suiker? Dan zijn deze tonijnkoekjes het antwoord!

Deze tonijnkoekjes zijn gewoon zo’n lekker en makkelijk receptje dat je overal mee kunt combineren. Eet ze bijvoorbeeld met een groene salade erbij of in een box met vanalles zoals op de foto’s. Oh en met wat (suikervrije) ketchup om ze in te dippen zijn ze extra lekker! ­čÖé

Lunchen zonder boterham is echt waar je me blij mee kunt maken. Eigenlijk heb ik zo’n kleffe boterham (want dat zijn ze in mijn gedachten als je ze meeneemt) nooit echt lekker gevonden. Natuurlijk vind ik af en toe een boterham wel lekker, maar als ik zou moeten kiezen heb ik toch liever een goedgevulde salade als lunch. Of een soort proeverijtje zoals op de foto, dat is natuurlijk nog lekkerder! Het voordeel is dat je dit soort dingen ook makkelijk met restjes kunt maken of je maakt wel een plannetje op voorhand voor de vulling… maar net wat jij het makkelijkste vindt.

Tonijnkoekjes

Ingredi├źnten, 6 stuks
– 185 gr tonijn (op water, blikje)
– 1 ei
– 1 lente-ui
– 50 gr amandelmeel
– zout en peper
– 2 el (kokos)olie

 

Bereiding
Laat de tonijn goed uitlekken.

Maak de lente-ui schoon en snijd in dunne ringen.

Meng tonijn, ei, lente-ui, amandelmeel en een flinke snuf zout en peper goed door elkaar.
Het blijft een plakkerig mengsel.
Is het mengsel nog wat nat? Voeg dan wat extra amandelmeel toe.

Vorm 6 balletjes met je handen en druk iets plat tussen je handpalmen.

Verhit de (kokos)olie in een koekenpan.

Bak hierin de tonijnkoekjes ongeveer 3 minuten per kant op middelhoog vuur.
Bak ze tot ze goudbruin zijn.