Lunchen, we doen het (bijna) allemaal. Maar als jij niet elke dag je standaard boterhammetje mee wilt nemen moet je dus wel iets verder nadenken. Vandaag geef ik je mijn tips!

Zoals je wellicht wel weet; als ik lunch meeneem is dat eigenlijk nooit een boterham. Mij maak je er gewoon echt niet blij mee. Lunchen zonder boterham is helemaal niet moeilijk, maar het vergt iets meer aandacht. Vooral als je er net mee begint. Met deze tips maak je een goede start.

1. Recepten

Stel een lijstje samen met jouw favoriete recepten. Dit doe je bijvoorbeeld op je computer of wat denk je van Pinterest?! Dat is nog wel de meest ideale als je het mij vraagt! Maak een bord aan dat je, bijvoorbeeld, ‘lunchen zonder boterham’ noemt en pin daarop alle recepten die jou lekker lijken. Op die manier heb je een toffe en visuele verzamelplek.
Geen Pinterest? Maak dan een lijstje op je computer of in een mooi boekje dat je bij je lunchboxen bewaart.

2. De lunchbox

Heel simpel eigenlijk; kies de lunchbox die het beste bij het gerecht past.  Ik heb een hele verzameling aan de lunchboxen, want de één is de ander niet. Je leest er hier meer over.
Uiteraard kun je ook kiezen voor glazen of plastic bakjes, die zijn tegenwoordig overal verkrijgbaar.

SIMONE MET LUNCHBOXEN

3. Planning

Persoonlijk hou ik echt van het plannen van mijn maaltijden! Vooral de lunches en diner, want op die manier stem ik alles op elkaar af.
Het is met sommige recepten bijvoorbeeld makkelijker om het voor 2 dagen te maken, of wellicht maak je de avond van te voren al een deel klaar. Met een goede planning weet jij wat je alvast kunt maken zodat het je in de ochtend kostbare tijd scheelt!

Neem hiervoor een klein uurtje. Vaak maak je in het weekend al een boodschappenlijstje, nu pak je daar wat extra tijd voor zodat je ook een planning voor je lunch kunt maken.

Als je je inschrijft, rechts op deze website, dan ontvang je een gratis lunchplanner voor een week!

4. Preppen

Yes, dit is de fijne tip van allemaal als je het mij vraagt! Ga je lunch preppen!
Preppen is niet meer dan voorbereiden, laat dat nou eens perfect gaan met broodloze lunches. Kijk wat je bijvoorbeeld op zondag als kunt maken voor de lunch, of de avond van te voren; bak het vlees, kook een ei, snijd de groentes etc etc. Preppen gaat hand in hand met de planning. Je maakt het er jezelf zoveel makkelijker mee!